neljapäev, 8. veebruar 2018

Tsitrusmuuti maasikatega


Smuuti retsept ilmus Laupäevaleht LP-s artikli juures, milles kirjutasin detoksist. Loo juurde sobivalt on see jook “kehast märke väljutav ning neerusid ja maksa puhastav”, rikas “antioksüdantide poolest” ja sisaldab boonusena “negatiivse kaloraažiga” sellerit ;-) Kui aga tõsiselt rääkida, siis on maasikatega tsitrussmuuti hea võimalus ära kasutada toiduvalmistamisel üle jäävaid sellerivarsi. Sellerit ju müüakse poes suure pundina, samas aga ära kulub (olgu tegemist puljongi või supi keetmise või pajaroa valmistamisega vms) reeglina vaid vars või paar.

Smuuti sobib ideaalselt kas magustoiduks või hommikusöögi kõrvale, mitte aga eraldi toidukorraks, sest suhkrurikas vähese kiudaine sisalduse ja valguta jook paneb veresuhkru liigselt kõikuma.

Selleri maitse jääb minu arvates tugevalt tunda ka siis, kui seda vaid üks vars lisada, aga ma siiski olen sellesse pannud ka korraga kaks vart sisse ja on minu jaoks täiesti ok olnud, kuigi ma suur selleri fänn pole. Seller on küll väga kalorivaene toit, kuid kindlasti mitte nö negatiivse kaloraažiga, nagu tihti kirjutatakse :)

Mis aga eriti tore on see, et lisaks kogu positiivsele tagasisidele artikli kohta, sain ühelt tuttavalt kirja, et see on tema uus lemmik-smuuti (aitäh, Alo!) :)



2 mahlaapelsini
1 õun
1 küps banaan
1-2 varssellerit
200 g külmutatud maasikaid
mõned mündilehed (soovi korral)

Koori apelsinid ja kas lõika tükkideks või rebi sektoriteks. Puhasta ja tükelda või riivi õun. Haki banaan ja seller tükkideks. Aseta kõik asjad kannmiskerisse ja töötle ühtlaseks massiks.

Kommentaare ei ole: