esmaspäev, 22. august 2016

Tummine ja ülilihtne šokolaadijäätis


Kõigepealt aitäh kõigile, kes Vanamõisa laadal Eesti Toidu Telki külastasid! Ja muidugi eriti suur tänu telgi ja selles aset leidnud sündmuste organiseerijale Kaja Tamsalule, kes on lihtsalt erakordselt tore, armas, soe ja särav inimene ning tänu kelle meeletule energiale ja töökusele see üritus igal aastal aset leiab!!! 

Kui veel keegi lisaks nendele, kellele olen retsepti juba saatnud, soovib valmistada kodus kooki, mida pakkusin, siis retsept on olemas siin. Samuti on blogis olemas odrajahu-kohupiima karask, kuigi viimasel ajal olen küpsetanud seda väikeste muudatustega. Loodan, et jõuan ka tuunitud retsepti lähiajal blogisse lisada, aga põhiline muudatus lisaks mõnele komponendile seisneb küpsetusrežiimis  - nüüd valmistan seda alati auruahjus. Niiske õhk aitab nii karaski kui ka muude leibade-saiade kooriku erakordselt krõbedaks teha samas kui sisu jääb mahlane ja mõnus. 

Kui eelmisel nädalal, iseseisvuse taastamisele pühendatud numbris, olid Laupäevaleht LP toiduosas minu poolt mõned nostalgilised road (singirullid, tursamaksa salat ja Kräsupea kook), siis paar nädalat tagasi jagasin lihtsaid jäätise retsepte. Lisaks banaanisorbettidele, millest siin pikemalt kirjutasin, on ühed mu suureks lemmikuks kodused kondenspiimajäätised, mille valmistamiseks ei ole vaja masinat. Erinevalt tervislikust ja taljesõbralikust banaanimaiusest on kondenspiimaga jäätised rammusamad, kui ma olen siiralt veendunud, et kindlasti on iga selle jäätise näol omistatud kalor seda väärt! :D Ma olen küll sellest juba varemgi kirjutanud, et magusa söömine ei ole mingi patustamine (kes üldse tuleb selle peale, et sellist koledat sõna seoses dessertidega kasutada?!?), ammugi ei ole seda nii mõnusa magustoidu nagu selle koduse väikese kaneelimekiga šokolaadijäätise nautimine!:) Rohkem elurõõmu ja vähem põdemist!, oleks minu tagasihoidlik soov kõigile inimestele ;-)


Kui mõned aastad tagasi ehk oma teise raamatu kirjutamise ajal vahustasin sellise jäätise jaoks vahukoore koos kondenspiimaga, siis viimased paar aastat olen vahukoore tugevaks vahuks vahustanud ning kondenspiima eraldi lisandite ja maitseainetega läbi seganud. Nii jääb tulemus kohevam ja õhulisem, sest vahukoore saab paremini ära vahustada ja kui seda kolmes osas õrnalt kondenspiimaga segada, jääb vahu (ja kokkuvõttes jäätise) sisse rohkem õhku, mis teeb head tekstuurile.

Kakaopulbri ja kaneeli asemel võib kasutada muid lisandeid, nt külma kohvi, koorelikööri, hakitud šokolaadi, meelepärast hapukat moosi või keedetud kondenspiima. Neist viimast kahte ära sega eelnevalt kondenspiimaga, vaid lisa jäätisesegule kõige viimasena enne külmutamist, et jääks siiru-viiruline muster. 

Head nautimist! ;-)

4 dl vahukoort
400 g (1 purk) magusat kondenspiima
40 g naturaalset kakaopulbrit
0,5 tl mandliekstrakti või 1 tl vanilliekstrakti
0,5 tl jahvatatud kaneeli

Vahusta vahukoor tugevate tippudega vahuks, teises kausis sega omavahel ülejäänud komponendid. Lisa vahustatud vahukoor kolmes osas kondenspiimasegule, segades ühe osa enne teise lisamist õrnalt ühtlaseks. Aseta segu karpi ja hoia enne serveerimist vähemalt 5 h külmas.

Serveeri koos meelepäraste marjade või neist tehtud coulis', šokolaadi- või karamellimastme, riivitud šokolaadi vm endale sobiva lisandiga, aga ka niisama on minu arvates lihtsalt SUPERHEA!



Kommentaare ei ole: